Powinieneś wiedzieć

strony internetowe / powinieneś wiedzieć

Twoja firmowa strona internetowa
to Twój klucz do sukcesu

Zastanawiasz się czy warto zainwestować w firmową stronę internetową? Rozwiejemy Twoje wątpliwości! W obecnych czasach to absolutny obowiązek każdego dobrego biznesu. Przeważająca część konsumentów swoje zakupy zaczyna w Internecie – sprawdzając ofertę sklepów internetowych oraz porównując je między sobą. Dlatego zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów jest niezwykle ważnym elementem biznesowego sukcesu. Biorąc pod uwagę stare porzekadło: jak nas widzą, tak nas piszą – musisz zadbać, by Twoja strona www była przyjazna, ładna i wygodna dla jej użytkowników.

Kupując samochód, zwracasz uwagę nie tylko na to, jak będzie wyglądać Twoje przyszłe auto. Przede wszystkim dbasz o to, co samochód będzie miał pod maską, czy ma odpowiednią moc silnika, spełnia ważne dla Ciebie normy bezpieczeństwa, jest bezawaryjny, a wnętrze jest wykonane z wysokiej jakości materiałów. Podobnie jest ze stroną internetową Twojej firmy.

Estetyka witryny, jak choćby jej kolorystyka, jest z pewnością bardzo istotna, ale przede wszystkim musisz postawić na przyjazną użytkownikom, intuicyjną stronę www, z której Twoi potencjalni klienci będą korzystali z prawdziwą przyjemnością. W końcu chcesz, by nie tylko na nią weszli, ale i zapoznali się z Twoją ofertą i z niej skorzystali.

Profesjonalna firma, zajmująca się zaprojektowaniem Twojej witryny, zadba o to, by dać Ci możliwie najlepszą stronę www, a także, by szybko i skutecznie wypozycjonowała się ona w wyszukiwarce Google (czyli występowała wysoko wśród wyników wyszukiwania), sprawnie działała, była bezpieczna i zgodna ze standardami. Podobnie więc jak przy wyborze najlepszego auta, również dobra strona www to inwestycja, która być może początkowo pociągnie za sobą większe koszty, ale które z czasem się oczywiście zwrócą.

6 kroków do stworzenia strony www

Chcesz mieć swoją własną witrynę, która przyciągnie do Twojego biznesu nowych klientów? Mamy dla Ciebie doskonałą ofertę i krok po kroku przeprowadzimy Cię przez sześć ważnych etapów powstawania Twojej strony firmowej. Sprawdź, co warto wiedzieć o tym procesie, o co zadbać i o czym pamiętać na każdym kroku, a także jak dbać o swój biznes w sieci już po tym, kiedy Twoja strona ruszy.

Po pierwsze: hosting

To miejsce na serwerze, które udostępnia dostawca usług internetowych. To właśnie tam umieszcza się stronę www, dzięki czemu można się z nią połączyć o każdej porze dnia i nocy z całego świata. Dostawca gwarantuje i zapewnia sprawne działanie Twojej witryny. Jeśli nie masz wykupionych usług hostingowych, możesz zamówić jeden z proponowanych przez nas pakietów.

W sieci znajdziesz z pewnością wiele ofert, które reklamują darmowy hosting stron internetowych. Musisz jednak wiedzieć, że mają one więcej ograniczeń niż zalet. Co prawda oszczędzasz pieniądze, ale przestrzeń dysku, na którym możesz umieścić witrynę jest bardzo ograniczona, a na Twojej stronie www będą pojawiać się reklamy, na które nie będziesz mieć żadnego wpływu (to może być Twoja konkurencja).

Na start idealny będzie dla Ciebie pakiet MICRO. Za 6 zł netto miesięcznie możesz mieć 1 GB przestrzeni. Jeśli chcesz mieć więcej miejsca na pocztę lub inne dane, jak choćby zdjęcia produktów, wybierz większy pakiet, który zapewni Ci tyle miejsca na serwerze, ile potrzebujesz. Nie wiesz jaki pakiet wybrać? Pomożemy Ci dobrać ten najodpowiedniejszy dla Twoich potrzeb.

Po drugie: domena

To unikalny adres www, dzięki któremu można wyszukać Twoją stronę internetową. Składa się ona z dwóch części. Pierwsza, czyli nazwa główna, to najczęściej nazwa firmy bądź organizacji. Druga to rozszerzenie, które jest odgórnie ustalone i można wybierać spośród możliwych propozycji (na przykład: .pl, .eu, .com, .net, .org). Czyli może on brzmieć: www.nazwaTwojejfirmy.pl. Wybierając daną domenę, musisz sprawdzić czy jest ona dostępna – możesz to zrobić tutaj.

Jeśli jeszcze nie posiadasz własnej domeny, możesz ją zamówić na naszej stronie. Domenę kupuje się zazwyczaj na okres jednego roku, a po tym czasie musisz odnowić ją na kolejny rok. Sprawdź nasz przejrzysty cennik domen i nie daj się nabrać na promocje innych firm. Oferują one adresy niby tylko za 1 zł, jednak po krótkim okresie promocyjnym, cena domeny będzie wielokrotnie wyższa, przez co zaoszczędzone wcześniej pieniądze szybko znikną.

Po trzecie: materiały

Materiały, czyli kontent to wszystko, co powinno się znaleźć na stronie – od struktury, przez teksty, opisy produktów oraz ich zdjęcia. Przemyśl, co chciałbyś na niej umieścić, jakie zdjęcia produktów czy swojej firmy wybierzesz. Zanim jednak te wszystkie rzeczy umieścimy na Twojej nowej stronie www, najpierw przygotujemy jej indywidualny projekt.

Jeśli nie do końca wiesz, jak powinna wyglądać Twoja strona, możesz pokazać nam, jakie elementy na istniejących już witrynach Ci się podobają. Dzięki temu wskażesz nam kierunek, w którym powinniśmy zmierzać przy tworzeniu projektu strony. Nie musisz się martwić – nasi graficy, specjalizujący się w zakresie projektowania witryn, nie będą kopiować gotowych rozwiązań, ale będą wiedzieli, czego oczekujesz i jaki projekt trafi w Twój gust.

Na tym etapie będziemy potrzebować informacji o wszystkim, co chciałbyś umieścić na swojej stronie. Pomoże nam to wspólnie ustalić menu witryny oraz jej strukturę – pamiętając również o zasadach pozwalających potem na jej intuicyjną obsługę. Powinieneś też przekazać nam teksty opisujące Twoją firmę oraz ofertę do umieszczenia na stronie. Stworzenie takich tekstów możesz też zlecić nam – przygotujemy je z największą dbałością, w oparciu o informacje o Twoim biznesie, pamiętając o zasadach pomagających wypozycjonowanie strony.

Zajmujemy się również projektowaniem logotypów, więc jeśli go jeszcze nie posiadasz, chciałbyś je zmienić lub stworzyć na nowo, chętnie stworzymy dla Ciebie wyjątkowe logo, które będzie charakteryzować Twoją działalność. Prześlij nam także wszystkie zebrane filmy, zdjęcia i grafiki oraz inne pliki, jak cenniki czy broszury, które chciałbyś umieścić na stronie. Na etapie wdrożenia będziemy je umieszczać na Twojej stronie, oszczędzając Twój czas.

Po czwarte: umowa

Kiedy ustalimy już wszystkie szczegóły dotyczące zakresu działania, przygotujemy umowę dotyczącą stworzenia strony www. Otrzymasz ją w formie elektronicznej, dzięki czemu możemy zawrzeć ją na odległość, bez konieczności spotykania się w biurze.

Teraz, wystarczy, że wejdziesz na naszą stronę i wypełnisz znajdujący się na niej formularz zamówienia. Będziesz musiał w nim podać kod umowy i ją zaakceptować, byśmy mogli przystąpić do wykonania projektu Twojej strony internetowej. Wiąże się to z wpłatą 25% kwoty, którą ustaliliśmy w umowie. Kiedy zaakceptujesz przygotowany przez nas projekt Twojej witryny, wpłacasz kolejne 25% kwoty.

Pozostałe 50% płacisz dopiero po pełnym wdrożeniu strony – dlatego możesz być pewien, że nasze zobowiązania zostaną zrealizowane w 100%, a Ty już wkrótce będziesz mógł cieszyć się idealną i wymarzoną stroną www.

Po piąte: projekt graficzny strony

To niezwykle ważny etap – tu będziesz decydować o tym, jak strona będzie wyglądać od strony graficznej. Jako profesjonalna firma zadbamy także o to, by Twoja strona była przyjazna dla jej późniejszych użytkowników. To niezwykle ważne, by nie zaniedbać wszystkich aspektów dobrego projektu, bo przełoży się na to, jak często Twoi potencjalni klienci będą odwiedzali Twoją witrynę i ile czasu na niej spędzą.

W obecnych czasach jednym z najważniejszych wyznaczników takiej użytecznej witryny jest jej responsywność. To bardzo proste, a cecha ta jest niezbędna w czasach korzystania Internetu na różnych urządzeniach. Responsywna strona www to taka, która dopasowuje się do urządzenia, na którym jest oglądana – internauci będą więc mogli korzystać z niej zarówno na laptopie, podręcznym netbooku, dużym monitorze, tablecie czy smartfonie.

Gwarantujemy także, że nasz projekt strony będzie indywidualny i oryginalny – chcemy, byś otrzymał dokładnie taką stronę o jakiej marzysz. Nie będzie to przerabiany pod różnych klientów ten sam szablon strony, jak robią to niektóre nieprofesjonalne firmy. Kiedy spodoba Ci się projekt witryny, tuż po jego akceptacji, przechodzimy to ostatniego etapu, czyli wdrożenia planów w życie.

Po szóste: wdrożenie

Ten krok może zająć aż dwa tygodnie, ale jest to czas naszej bardzo intensywnej pracy nad tym, by Twoja strona była jak najlepsza. Na tym etapie dodajemy wszystkie treści na stronę, ale przede wszystkim kodujemy (tniemy) projekt. Polega to na tym, że wyodrębniamy elementy, które zostają osadzone w kodzie strony. Kładziemy nacisk na to, by stronę zakodować w taki sposób, aby bez problemu można było rozwijać ją w przyszłości. Być może za jakiś czas będziesz chciał dodać nowe zakładki, funkcje czy opcje, które ułatwią Twoim klientom korzystanie z Twojego portalu. Jeśli strona zostanie źle zakodowana, takie zmiany będą wiązały się z koniecznością poświęcenia jej więcej czasu i pracy, a co za tym idzie, jej rozwój będzie o wiele droższy.

Przygotowana przez nas strona spełnia wszystkie standardy, pozwalające wpływać pozytywnie na jej pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Wykorzystujemy nie tylko najnowsze technologie, ale i kodujemy stronę tak, by zoptymalizować ją pod kątem pozycjonowania. Pozycjonowanie to wszystkie działania mające na celu umieszczenie Twojej strony www na jak najwyższych pozycjach wyników wyszukiwania Google. Dzięki temu internauci potencjalnie zainteresowani Twoją ofertą, szybciej znajdą Twoją stronę i będą mieli okazję zapoznać się z przedstawionymi na niej usługami czy produktami. Dobre przygotowanie kodu źródłowego to pierwszy i podstawowy krok do tego, by Twoja strona zajmowała pierwsze miejsce na liście wyników wyszukiwania.

Zakodowane elementy strony www tworzą unikalną strukturę, pod którą podpinany jest system zarządzania treścią (czyli CMS bazujący np. na platformie WordPress). Dzięki niemu możesz samodzielnie i w najprostszy sposób wprowadzać zmiany na stronie – podmieniać zdjęcia produktów czy usług, aktualizować teksty, a nawet dodawać nowe zakładki czy edytować menu. WordPress to obecnie najpopularniejszy system służący do zarządzania treścią strony. Ma bardzo przyjazny i intuicyjny panel administratora, który nie będzie straszny nawet osobom, które nie mają dużego doświadczenia z zakresu obsługi komputerów. Ogólnodostępne systemy wtyczek, które możesz w każdej chwili pobrać i wrzucić na stronę, pozwalają na szybki jej rozwój, który odświeży możliwości jej użytkowania. Dzięki wykorzystaniu tego systemu, Twoja witryna również łatwiej się wypozycjonuje.

Na tym etapie zabezpieczamy także Twoją stronę przed atakami z zewnątrz. To niezwykle ważne, by nie pozostawiać strony bez ochrony przed hakerami. Nasze działania realizujemy zgodnie z obowiązującymi standardami. Między innymi blokujemy możliwość bezpośrednich prób ataku na panel administracyjny strony, który może sprawić, że dane na naszej stronie zostaną zmienione. Blokujemy również elementy witryny, które pozwalają na zaatakowanie Twojej strony. Ustawiamy także samoaktualizację jej elementów – takie zabezpieczenia minimalizują straty związane z atakiem na witrynę oraz firmową pocztę, ponieważ zhakowane konto może wysyłać maile zarażające kolejne strony i konta.

Po zrealizowaniu tych sześciu etapów, w Twoje „ręce” trafia nowoczesna, unikalna i profesjonalnie przygotowana strona internetowa Twojej firmy, która w szybki sposób pomoże Ci dotrzeć z ofertą do potencjalnych klientów. Pamiętaj, że nie wystarczy tylko jej mieć, należy nieustannie ją aktualizować, działać marketingowo oraz dbać o to, by dostarczać swoim klientom tego, czego oczekują.

Kiedy masz już stronę

Posiadanie samej strony internetowej to obecnie biznesowy obowiązek, dzięki któremu możesz poszerzyć grono swoich klientów. Pamiętaj również o tym, by stawiać na e-marketing. Jest to szereg działań marketingowych, mających na celu promowanie Twojej strony internetowej w sieci. Nasza firma może pomóc Ci i w tym zakresie. Zajmujemy się pozycjonowaniem, płatną reklamą AdWords w wynikach wyszukiwania Google oraz social mediami (reklamami w sieciach społecznościowych, takich jak Facebook).

Wspominane już wcześniej pozycjonowanie sprawi, że osoby zainteresowane usługami czy produktami, które masz w swojej ofercie, będą mogły trafić na Twoją stronę www. Kiedy bowiem w wyszukiwarkę Google wpiszą frazę, związaną z Twoją branżą, na którą pozycjonowana jest Twoja witryna, pojawi się ona wysoko w wynikach wyszukiwania. Im wyższa pozycja, tym większa szansa że użytkownicy klikną właśnie w Twojego linka. Aby osiągnąć wysokie pozycje, prowadzi się szereg działań – zarówno w obrębie Twojej strony internetowej jak i poza nią. Jeśli jesteś zainteresowany naszą ofertą w tym zakresie, sprawdź, co możemy Ci zaproponować i jak pozycjonwanie może pozytywnie wpłynąć na Twoje wyniki finansowe.

Podobnie działają reklamy AdWords – wyświetlają się one bowiem jeszcze przed wynikami wyszukiwania Google albo po ich prawej stronie. To doskonałe rozwiązanie dla firm, które chcą szybko i skutecznie zaistnieć w świadomości internautów. Pomożemy Ci nie tylko wybrać odpowiednie frazy, czyli słowa kluczowe, na które internauci mogą szukać Twoich usług czy produktów. Dobierzemy najlepszy rodzaj reklamy AdWords i przygotujemy do niej materiały – stworzymy perswazyjne opisy reklamujące Twoją ofertę, które zachęcą użytkowników do zapoznania się z nią. Co ważne, te działania marketingowe są bardzo nienachlane, a internauci chętnie klikają w tego typu reklamy. Szczególnie, jeśli porównamy kilkalność AdWordsów do na przykład reklam bannerowych, reklamy w Google wypadają bardzo pozytywnie.

Bardzo skutecznie działają także reklamy w social mediach. Jednym z najbardziej popularnych stron z tego rodzaju jest Facebook, czyli portal społecznościowy, na którym wiele osób spędza całe godziny każdego dnia. Kampania reklamowa w takim miejscu to świetny sposób by pokazać się i zostać zapamiętanym. Niezawodnym sposobem będzie także prowadzenie firmowego fanpage’a, na którym użytkownicy będą mogli mieć bezpośredni kontakt z Twoją marką i się do niej przywiązać.

Jeśli chcesz wiedzieć, które działania e-marketingowe najlepiej działają w Twoim wypadku, możesz zlecić nam badania analityczne, skupiające się na tym, w jaki sposób użytkownicy trafiają na Twoją stronę, czego na niej szukają i jak podejmują swoje decyzje zakupowe. Na podstawie takiej analizy można wprowadzić pozytywne zmiany w strategii marketingowej. Sprawdź naszą ofertę, zaufaj naszemu wieloletniemu doświadczeniu i przekonaj się, jak działania w Internecie mogą pomóc Twojemu biznesowi.